Det finns underbara människor

Jag måste bara berätta en sak som hände i söndags natt/morgon. Mitt flyg till Stockholm var försenat så jag missade mitt tåg till Karlstad. Fick då åka buss som kom fram till Karlstad kvart i tre på natten. Hade skola samma dag. Jag var väl medveten om att inget var öppet den tiden (inte ens väntesalen) men jag hoppades så klart att något skulle vara öppet. Vilket det inte var. Och nästa buss till Molkom gick 05.40. Så tre på natten gick jag och satte mig på tågstationens trappa. Ringde 118 800 och frågade om något var nattöppet. Det fanns ett statiol utanför staden.. jaha.. Men en bil stannade och en ung kille som hade suttit bakom mig i bussen och hört när jag pratat med min pappa frågade om jag ville ha skjuts. Jag sa nej tack, eftersom jag skulle till Molkom men frågade om dom visste vägen till statiol. Han sa hoppa in. Och jag hoppade faktiskt in. Sonen och hans pappa skjutsade mig tre på natten tre mil till Molkom. och vägrade att ta emot pengar. Så jävla underbara människor.. Det finns hopp för världen liksom...
Bilder från resan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
I N F O R M A T I O N
Jag heter Lisa Söderberg och är 19 år gammal. Jag kommer ifrån den lilla staden Örnsköldsvik men jag bor nu i Molkom och pluggar på en Skådespelarlinje. På fritiden så gillar jag att festa och att vara med kompisar. Jag är intresserad av mode och smink så kommer skriva lite om det. Men ni kommer framför allt att kunna följa mitt liv och speciellt min utbildning i den här bloggen.